Gra językowa Triboo (English) - gra do nauki słownictwa i komunikacji w języku angielskim - planszowo-karciana zgadywanka z wiedzy o świecie.
Triboo to gra w formie językowych kalamburów polegająca na odgadywaniu haseł na podstawie podpowiedzi. Gra poruszając proste zagadnienia związane z kulturą i wiedzą interdyscyplinarną uczy słownictwa, rozumienia ze słuchu oraz mówienia, a intrygująca indiańska stylistyka sprzyja dobrej zabawie. Nazwa gry będąca zabawną wariacją słowa "plemię" (łac. tribus / ang. tribe) nawiązuje do drużynowego charakteru gry oraz zabaw w tabu słowne.
• Kluczowe cechy gry:
- charakter / wiodący typ gry: planszowa, karciana, kalambury,
- poziom trudności: podstawowy i średnio zaawansowany (A2-B1),
- ilość graczy: od 2 do kilkunastu,
- przedział wiekowy: dzieci od lat 7, nastolatki, młodzież, dorośli,
- ilość proponowanych wariantów rozgrywki: 3,
- instrukcje: w językach angielskim i polskim.
• Podstawowa forma rozgrywki:
Do dyspozycji graczy jest kartonowa plansza ze ścieżką, po której poruszają się pionki, oraz karty z zagadkami o różnej tematyce. Każda karta zawiera hasło do odgadnięcia i trzy słówka pomocnicze w charakterze podpowiedzi. Zawodnicy łączą się w pary lub drużyny i przemieszczają swoje pionki w kierunku mety. Kolor pola, na którym zatrzymuje się pionek wskazuje tematykę karty z zagadką, którą gracz z danej drużyny musi przedstawić swoim towarzyszom i której odgadnięcie umożliwia kolejny ruch. Zwycięża drużyna lub para, która pierwsza dotrze do mety.
• Zakazane słówka:
W przypadku bardziej zaawansowanych językowo graczy słówka pomocnicze umieszczone na kartach z zagadkami pełnią funkcję zakazanych wyrazów, których nie można użyć tłumacząc znaczenie haseł do odgadnięcia.
• Tematyka i cele językowe:
- poznawanie prostych zagadnień z dziedziny nauki, historii, geografii, sportu, rozrywki, literatury i sztuki (CLIL - zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe)
- pogłębienie znajomości słownictwa,
- ćwiczenie rozumienia ze słuchu i umiejętności komunikacyjnych.
• Gra znajduje zastosowanie:
- w trakcie zajęć w szkole: szkoła podstawowa w klasach od 5 do 8, szkoła ponadpodstawowa (liceum, technikum) w klasach od 1 do 4
- w szkołach językowych realizujących kursy języka angielskiego na poziomach A2 i B1,
- w warunkach domowych (zabawy z przyjaciółmi i rodziną, gry towarzyskie lub prywatne lekcje języka angielskiego).
• Możliwość wykorzystania w edukacji zdalnej:
Gra w uproszczonej formie może być stosowana w nauczaniu online poprzez użycie funkcji platform e-learningu umożliwiających przesyłanie obrazu w czasie rzeczywistym.
• Dodatkowe korzyści:
Gra doskonali sprawności umysłowe takie jak koncentracja i pomysłowość oraz uczy aktywności i zdrowej rywalizacji, a jej ludyczny charakter pomaga w nawiązywaniu relacji społecznych z pozostałymi uczestnikami gry oraz wpływa pozytywnie na zredukowanie dystansu pomiędzy uczniem i uczącym.
• Standard CEFR:
Gra opracowana została w oparciu o kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (Common European Framework of Reference for Languages) dla poziomu biegłości językowej A2-B1.
• Instrukcje:
Obok instrukcji w języku angielskim do gry dołączono instrukcję w języku polskim zawierającą wprowadzenie dla nauczycieli, rodziców i samych graczy oraz propozycje zabaw i ćwiczeń edukacyjnych. Dodatkowa instrukcja w języku polskim to również udogodnienie dla osób nie znających języka obcego w stopniu wystarczającym do zapoznania się z oryginalną, anglojęzyczną wersją instrukcji, a także możliwość samodzielnego pokierowania zabawami językowo-edukacyjnymi z dziećmi lub rówieśnikami.
• Zestaw zawiera:
- planszę do gry o wymiarach 40x40cm,
- 132 karty,
- kostkę,
- pionki,
- instrukcje w językach angielskim i polskim.
• Dane techniczne:
- format 21,5x14,5 cm
- opakowanie: kartonowe pudełko, folia
- ISBN 9788853630070
- wydawnictwo ELI & ET TOI