The Emotions Game: gra w sytuacje, emocje i reakcje - gra do nauki angielskiego z elementem zabawy psychologicznej wspomagająca umiejętność formułowania wypowiedzi w języku angielskim na poziomie A2 (Elementary) i B1 (Intermediate).
The Emotions Game jest grą językową stymulującą do spontanicznej wypowiedzi ustnej oraz ćwiczącą umiejętności w zakresie opisywania emocji i reakcji na różne sytuacje. To edukacyjno-towarzyska zabawa w konwencji Jak poczułbyś się? Co zrobiłbyś?, Co robię w sytuacji, gdy...?, która rozwiąże język, podsunie ciekawe i przydatne słówka i zachęci do ćwiczenia czasów gramatycznych.
• Kluczowe cechy gry:
- charakter / wiodący typ gry: karciana, quiz
- poziom trudności: podstawowy i średnio zaawansowany (A2-B1),
- ilość graczy: od 2 do kilkunastu,
- przedział wiekowy: dzieci nastolatki, młodzież i dorośli,
- ilość proponowanych wariantów rozgrywki: 6,
- instrukcje: w językach angielskim i polskim.
• Podstawowa forma rozgrywki:
Gracz losuje kartę z sytuacją i dopasowuje do niej kartę z emocją bez pokazywania jej grupie, a zadaniem pozostałych zawodników jest odgadnięcie, jaką emocję wywołuje w graczu dana sytuacja. Prawidłowa odpowiedź premiowana jest punktem, a wygrywa osoba, który uzbiera najwięcej punktów. W innym wariancie rozgrywki gracz wykonuje rzut kostką z emocjami i do wylosowanej emocji dopasowuje kartę z reakcją formułując zdanie, za które pozostali zawodnicy przyznają punkty.
• Tematyka i cele językowe:
- ćwiczenie umiejętności opisywania zdarzeń, odczuć i zachowań,
- poznawanie nowego słownictwa,
- ćwiczenie czasów gramatycznych,
- ćwiczenie form komunikacji.
• Gra znajduje zastosowanie:
- w trakcie zajęć w szkole: szkoła podstawowa w klasach od 4 do 8, szkoła ponadpodstawowa (liceum, technikum) w klasach od 1 do 3
- w szkołach językowych realizujących kursy języka angielskiego na poziomach A2 i B1,
- w warunkach domowych (zabawy z przyjaciółmi i rodziną, gry towarzyskie lub prywatne lekcje języka angielskiego).
• Możliwość wykorzystania w edukacji zdalnej:
Gra w uproszczonej formie może być stosowana w nauczaniu online poprzez użycie funkcji platform e-learningu umożliwiających przesyłanie obrazu w czasie rzeczywistym.
• Dodatkowe korzyści:
Gra językowa The Emotions Game doskonali sprawności umysłowe takie jak koncentracja i pomysłowość oraz uczy aktywności i zdrowej rywalizacji, a jej ludyczny charakter pomaga w nawiązywaniu relacji społecznych z pozostałymi uczestnikami gry oraz wpływa pozytywnie na zredukowanie dystansu pomiędzy uczniem i uczącym.
• Standard CEFR:
Gra opracowana została w oparciu o kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (Common European Framework of Reference for Languages) dla poziomu biegłości językowej A2-B1.
• Instrukcje:
Obok instrukcji w języku angielskim do gry dołączono instrukcję w języku polskim zawierającą wprowadzenie dla nauczycieli i samych graczy oraz propozycje zabaw i ćwiczeń edukacyjnych. Dodatkowa instrukcja w języku polskim to również udogodnienie dla osób nie znających języka obcego w stopniu wystarczającym do zapoznania się z oryginalną, anglojęzyczną wersją instrukcji, a także możliwość samodzielnego pokierowania zabawami językowo-edukacyjnymi z rówieśnikami.
• Zestaw zawiera:
- 66 kart opisujących sytuacje,
- 18 kart opisujących emocje,
- 36 kart opisujących reakcje,
- 3 karty wskazujące tryb zabawy,
- 3 karty wskazujące czas gramatyczny,,
- 6 kart typu Joker
- kostkę do gry z emocjami,
- 60 żetonów,
- instrukcje w językach angielskim i polskim.
• Dane techniczne:
- format 21,5x14,5 cm
- opakowanie: kartonowe pudełko, folia
- ISBN 9788853634368
- wydawnictwo ELI & ET TOI