Aktywne filtry

Filtruj według

Poziom trudności

Poziom trudności

Step Up: readersy angielskie dla młodzieży A2-C1

Step Up Liberty Readers A2-C1

Lektury uczące angielskiego dla początkujących i zaawansowanych przeznaczone dla nastolatków, młodzieży i dorosłych w wersjach uproszczonych językowo. | czytaj opis serii ...

Aktywne filtry

Step Up Liberty Readers A2-C1

Klasyka literatury angielskiej dla młodzieży - seria lektur uproszczonych po angielsku do czytania i nauki języka opracowanych z dbałością o aspekt edukacyjny i warstwę poznawczą oraz stanowiących ciekawą metodę wzbogacania znajomości języka angielskiego na różnych poziomach zaawansowania językowego.

Seria oferuje ilustrowane adaptacje popularnych dzieł literatury angielskiej na poziomach trudności od A2 do C1 oddając w możliwie najwierniejszy sposób oryginalny styl autentycznych dzieł literackich. Tekst lektury wzbogacony jest o rozbudowane sekcje ćwiczeniowe z szerokim wachlarzem zadań służących sprawdzeniu stopnia zrozumienia tekstu, powtórzeniu i utrwaleniu poznanych struktur gramatycznych oraz słownictwa. Ponadto dzięki konwencji ćwiczeń zbliżonej do charakteru zadań testowych Cambridge lektura przygotowuje czytelnika do formuły egzaminów KEY, PRELIMINARY i FIRST.

Zawartość leksykalna i gramatyczna lektur na poszczególnych poziomach trudności serii:

Level 1: CEFR A2, CAMBRIDGE ENGLISH: KEY:

TENSES: Present (simple and continuous) – Past (simple and continuous) – Present Perfect Simple – Future (will and going to) – Passive (present and past) – Modals (can, could, should, may, have to, must, need).
NOUNS: countable and uncountable.
ADJECTIVES: comparative and superlative. ADVERBS: frequency – manner – time. PREPOSITIONS: place – time – direction.
RELATIVE PRONOUNS: who – which – what.
CONNECTIVES: and – but – or – so – because – if.

Level 2: CEFR B1.1, CAMBRIDGE ENGLISH: PRELIMINARY

TENSES: Expansion of A2 – Future (Present Continuous and Present Simple) – Future (will and going to for predictions) – Future (will and shall for offers and promises) – Modals (would, for deduction with can’t, have to, must) – Conditionals (type zero and 1) – Stative verbs – Imperatives – Short responses and tag questions.
PRONOUNS: reflexive, quantitative, impersonal.
RELATIVE PRONOUNS: whom – whose – WH-questions in the past.
ADVERBS: place – direction – sequence.
INTENSIFIERS: so – such – as – too – enough.
CONNECTIVES: while, when, until etc.
OTHER: ordinal and cardinal numbers.

Level 3: CEFR B1.2, CAMBRIDGE ENGLISH: PRELIMINARY:

TENSES: Expansion of B1.1 – Present Perfect (already, yet, ever, for, since) – Past Simple vs Present Perfect – Past Continuous vs Past Simple – Past Perfect – Conditionals (type 2) – Modals (will, might, ought to, needn’t, used to) Simple reported speech – Infi nitive vs gerund.
ADJECTIVES: quantative – compound – order. PREPOSITIONS: after nouns and adjectives – followed by gerund.
INTENSIFIERS: too, rather etc.
CONNECTIVES: although, whereas, unless, either… or.
OTHER: so/nor, like, as – Phrasal verbs.

Level 4: CEFR B2.1, CAMBRIDGE ENGLISH: FIRST:

TENSES: Expansion of B1.2 – Present Perfect Continuous – Past Perfect – Passive forms – Conditional (Type 3) – Causative with have/get.
RELATIVE CLAUSES: defi ning and non-defi ning.
CONNECTIVES: although, whereas.
OTHER: due to, owing to.

Level 5: CEFR B2.2, CAMBRIDGE ENGLISH: FIRST:

TENSES: Expansion of B2.1 – Future (perfect, continuous, perfect continuous) – Mixed conditionals – Past Perfect Continuous – Modals of deduction and speculation – Reported Speech – Phrasal verbs extended – wish and regret.
CONNECTIVES: despite, in spite of etc.

Level 6: CEFR C1, CAMBRIDGE ENGLISH: ADVANCED:

TENSES: All – would for past habits – Phrasal verbs extended – Subjunctives and unreal past. ADVERBS: Inversion after negative adverbials.
OTHER: intensifying and emphasising.