Gry językowe ELI w nauczaniu zdalnym: wygląd zewnętrzny

Opublikowano: maj 22, 2020

Kategorie: Pomysły i materiały do lekcji

Z pewnymi ograniczeniami możemy także wykorzystać w nauczaniu zdalnym gry, które służą do nauki i utrwalania słownictwa związanego z wyglądem fizycznym. W przypadku klasycznej rozgrywki gracze wykorzystują dwa identyczne zestawy kart przedstawiające osoby o różnym wyglądzie – my w naszej wersji zdalnej wykorzystamy tylko jeden z nich.

Przed przystąpieniem do rozgrywki, w przypadku pracy z uczniami na niskim poziomie zaawansowania, możemy zaprezentować karty I opisać widniejące na nich postaci, w ramach wstępnej ekspozycji dzieci na kluczowe słownictwo.

Kto to?

Jeśli pozwalają nam na to możliwości techniczne (np. dobrej jakości kamera), możemy użyć pełnej talii kart, lub ograniczyć ilość postaci do odgadnięcia. Karty rozkładamy na stole tak, aby były widoczne. Możemy także rozwiesić je np. na tablicy magnetycznej.

Wybierz jedną z postaci, którą uczniowie będą mieli za zadanie odgadnąć kolejno zadając pytania o wygląd zewnętrzny. Każdorazowo pytanie może dotyczyć tylko jednej cechy wyglądu a odpowiedź na nie może brzmieć tylko tak lub nie. Każdy uczeń w kolejce ma możliwość zadania jednego pytania oraz podjęcia próby odgadnięcia poszukiwanej osoby. Ale uwaga! Jeśli spudłuje – odpada z rozgrywki. Wygrywa gracz, który jako pierwszy poprawnie wskaże wybraną postać.

Wariant: Jeśli chcemy przećwiczyć słownictwo związane z określonymi cechami, możemy sami sami formułować podpowiedzi, np. Ta osoba nie nosi okularów. Następnie uczniowie wskazują postaci, których karty należy odwrócić lub usunąć. Uczniowie mogą przy tym się pomylić I ostatnia pozostała w grze karta może okazać się błędna! W takiej sytuacji możemy przeanalizować z uczniami popełnione w trakcie rozgrywki błędy.

Więcej gier do angielskiego ►
Więcej gier do niemieckiego ►
Więcej gier do hiszpańskiego ►
Więcej gier do francuskiego ►
Więcej gier do włoskiego ►