Gry językowe ELI w nauczaniu zdalnym: przymiotniki

Opublikowano: maj 18, 2020

Kategorie: Pomysły i materiały do lekcji

Wykorzystanie w nauce zdalnej gier karcianych jest dość trudne, jednak przy odrobinie pomysłowości zestawów kart można z dobrym skutkiem użyć w innych rozgrywkach i zabawach. Skupmy się na nauce przymiotników, w szczególności na zagadnieniu antonimów, wśród małych uczniów.

Do zabawy wykorzystamy zestaw kart z gry Przymiotniki i ich przeciwieństwa (można użyć zestawu w dowolnym języku).

Duży czy mały?

Wybierz jakąś liczbę kart z zestawu (np. 10 lub 20). Pokazuj kolejno do kamery karty z obrazkami, zasłaniając podpis. Najpierw zapytaj uczniów o to, czy znają nazwę przedmiotu/osoby na ilustracji – jeśli tak, zapytaj, czy znają jakieś czasowniki, które będą pasować jako jego określenie. Po takiej prezentacji może rozpocząć się właściwa gra.

Potasuj karty i pokazuj je kolejno do kamery, zasłaniając podpis. Wykorzystując przymiotnik z karty i jego antonim konstruuj pytania, np. Czy to mały czy duży pies? Zadaniem ucznia jest wskazanie właściwej odpowiedzi poprzez skonstruowanie prostego zdania twierdzącego. W przypadku pomyłki daj szansę kolejnemu graczowi.

Papugi

Losuj karty z wcześniej przygotowanej talii (np. 20 kart) i pokazuj je kolejno do kamery, zasłaniając podpis. Korzystając z przymiotnika z karty, lub jego antonimu, wypowiadaj zdania dotyczące kart, np. To jest wysoki chłopiec. Zadaniem ucznia jest powtórzenie zdania, jeśli uzna je za prawdziwe, lub brak reakcji w przypadku, gdy uzna, iż jest nieprawdziwe. Odłóż na oddzielny stos karty, w przypadku których uczniowie zachowali milczenie, i pod koniec zabawy zapytaj, jak będzie brzmiał poprawny opis dla ilustracji z karty. Jeśli uczniowie nie są w stanie go skonstruować – pomóż im.

Więcej gier do angielskiego ►
Więcej gier do niemieckiego ►
Więcej gier do hiszpańskiego ►
Więcej gier do francuskiego ►
Więcej gier do włoskiego ►