Gry językowe ELI w nauczaniu zdalnym: określenia ilości i częstotliwości

Opublikowano: maj 9, 2020

Kategorie: Pomysły i materiały do lekcji

W przypadku gier bingo, których słownictwo dotyczy żywności i produktów spożywczych, możemy oczywiście rozpocząć zabawę od podstawowego wariantu rozgrywki. Plansze do bingo przesyłamy uczestnikom zabawy w formie zdigitalizowanej, później zaś pokazujemy wylosowane karty do kamery.

Zagadnienie policzalności / niepoliczalności rzeczowników określających produkty spożywcze w każdym języku przedstawia się nieco inaczej (przybierając szczególną formę w języku angielskim), jednak zawsze pojawia się zagadnienie wyrażeń określających ilość. Daje nam to okazję do przeprowadzenia kolejnego rodzaju rozgrywki.

Określenia ilości

W instrukcji do gry znajdziesz listę wyrażeń określających ilość. Skrótowo zaprezentuj ją uczniom. Następnie z potasowanej talii kart z ilustracjami wylosuj trzy obrazki. Będą to produkty spożywce dostępne w sklepie. Zadaniem ucznia będzie sformułowanie wypowiedzi o postaci: Chciałbym kupić... Musi przy tym użyć właściwych wyrażeń określających ilość. Jeśli zrobi to poprawnie, zakupy kończą się sukcesem i gracz otrzymuje punkt a my losujemy kolejny zestaw kart. W przeciwnym razie szansę zyskuje kolejny gracz.

Określenia częstotliwości

Zaprezentuj uczniom piramidę żywieniową z oryginalnej instrukcji oraz określenia częstotliwości (na kolejnej stronie). Następnie wylosuj kartę z produktem żywnościowym pokaż ją do kamery. Zadaniem ucznia jest poprawne sformułowanie zdania o postaci: Jem … często/rzadko/dwa razy w tygodniu, etc. Określając częstotliwość uczeń powinien oprzeć się na wskazaniach z piramidy żywieniowej. Za poprawną odpowiedź uczniowie uzyskują punkt.

Więcej gier do angielskiego ►
Więcej gier do niemieckiego ►
Więcej gier do hiszpańskiego ►
Więcej gier do francuskiego ►
Więcej gier do włoskiego ►