Best Commercial Practice - Business Theory & Practice I Culture
English for Specific Purposes (ESP)
Poziom trudności: Intermediate - Upper-Intermediate
CEFR B1 – B2
Ten obszerny kurs języka angielskiego w biznesie powstał z myślą o osobach planujących karierę zawodową związaną z handlem, marketingiem, finansami, stosunkami międzynarodowymi itd.
Podręcznik oferuje materiały i narzędzia umożliwiające przygotowanie do pracy zawodowej z użyciem języka angielskiego w szeroko pojętym środowisku biznesowym, skupiając się w szczególności na kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych. Kurs oferuje szeroki wachlarz tekstów, począwszy od e-maili i klasycznej korespondencji biurowej, poprzez autentyczne i fikcyjne artykuły prasowe, aż do dłuższych tekstów opisowych - wszystko to ułożone według wzrastającego stopnia trudności leksykalnej i gramatycznej.
Przejrzysty układ graficzny i precyzyjna prezentacja tematów wraz z głęboką analizą problematyki biznesowej służą systematycznemu kształtowaniu czterech głównych kompetencji językowych, bazując na materiałach dotyczących zarówno teoretycznej, jak i praktycznej strony funkcjonowania świata biznesu.
Kurs uzupełniają dodatkowe materiały edukacyjne dostępne on-line.
Struktura podręcznika:
Pierwsza część książki dzieli się na 7 tematycznych rozdziałów, poruszających obszernie następujące zagadnienia:
• The world of Business
• Business Organizations
• Marketing and Advertising
• International Trade
• Transport and Insurance
• Banking and Finance
• Globalisation
Każdy rozdział składa się z teoretycznego wprowadzenia do tematu w dziale Business in Theory oraz praktycznych porad i instrukcji dotyczących form komunikacji ustnej i pisemnej w dziale Business in Practice. Po nich następuje dział Business Language, prezentujący nowe słownictwo i struktury gramatyczne, dalej zaś dział Business News, którego podstawą jest artykuł prasowy dotyczący aktualnych zagadnień. Ostatni moduł każdego rozdziału, Move to the Net, porusza zagadnienia związane z Internetem i nowoczesnymi technologiami komunikacji. Jego uzupełnienie stanowią pliki wideo osiągalne z poziomu elektronicznej wersji kursu, a także dodatkowe materiały dostępne on-line. Każdy z działów zawiera dużą liczbę różnorodnych ćwiczeń konsolidujących zdobytą wiedzę i rozwijających kompetencje komunikacyjne.
W końcowej części książki znajduje się stustronicowy dodatek Cultural Background zawierający teksty i ćwiczenia cywilizacyjno-kulturowe, przybliżający zagadnienia geograficzne, historyczne, socjologiczne, ekonomiczne i instytucjonalne ważne dla zrozumienia współczesnego kształtu świata biznesu w powiązaniu z cywilizacją anglojęzyczną. Poruszane są w nim między innymi tematy takie jak kolonializm, równouprawnienie kobiet, globalne ocieplenie, kryzys systemu bankowego, multikulturalizm i inne. Tu także znajdują się ćwiczenia powiązane z rozszerzającymi materiałami dostępnymi w internecie.
W końcowej części książki znajdują się dodatki w postaci następujących wykazów i zestawień:
• Phraseology - wykaz charakterystycznych wyrażeń i zwrotów stosowanych w kontaktach biznesowych, zarówno w komunikacji ustnej, jak i w przypadku różnych form korespondencji i typów dokumentów
• Abbverations - wykaz angielskich skrótów pojęć biznesowych
• Business Word Bank - słownik pojęć z zakresu biznesu
• tabele odmian czasowników nieregularnych
• tabela czasowników frazowych wraz z objaśnieniami
Pozostałe komponenty wchodzące w skład kursu Best Commercial Practice:
-Podręcznik nauczyciela - zawiera obszerne uwagi metodyczne, materiały do kopiowania, nagrania audio na dwóch płytach CD oraz multimedialny program do przygotowywania testów.
-Książka w wersji cyfrowej - integruje wszystkie elementy kursu w łatwą w użyciu i interaktywną całość, umożliwiającą prowadzenie lekcji w atrakcyjniejszej formie i stymulującą uczących się do większej aktywności.
Autor: Alison Smith
22 x 28cm, miękka oprawa
384 kolorowych stron
ISBN 9788853615589