Gra językowa Adjectives & Opposites - edukacyjna gra językowa w karty typu memory oraz Piotruś do nauki angielskiego: przymiotniki i przeciwieństwa.
Adjectives & Opposites jest grą językową służącą do nauki przydatnych przymiotników w języku angielskim oraz ich przeciwieństw znaczeniowych. Gra polega na kojarzeniu ze sobą par składających się z przymiotnika oraz jego odpowiednika o przeciwnym znaczeniu.
• Kluczowe cechy gry:
- charakter / wiodący typ gry: karciana, gra w karty, memory, Piotruś,
- poziom trudności: początkujący / podstawowy / średnio zaawansowany (A1-B1),
- ilość graczy: od 2 do kilkunastu,
- przedział wiekowy: dzieci od lat 7, nastolatki, młodzież, dorośli,
- ilość proponowanych wariantów rozgrywki: 7,
- instrukcje: w językach angielskim i polskim.
• Jeden z możliwych scenariuszy prowadzenia rozgrywki:
Karty należy rozłożyć na stole odwrotną stroną do góry. Uczestnicy gry kolejno odkrywają po dwie karty w celu znalezienia pasujących do siebie par przymiotników o przeciwstawnym znaczeniu. Gracz, któremu uda się skompletować parę, zabiera ją, a jeżeli próba skończy się niepowodzeniem, odkłada karty na to samo miejsce. Zabawa toczy się do momentu odnalezienia wszystkich par lub gdy wyczerpany zostanie limit czasu. Wygrywa gracz, który zbierze największą ilość par.
• Cele językowe:
- nauka przymiotników angielskich oraz ćwiczenie ich stosowania,
- nauka mówienia,
- nauka budowania zdań,
- rozwijanie ogólnej znajomości języka angielskiego.
• Gra znajduje zastosowanie:
- w trakcie zajęć w szkole: szkoła podstawowa w klasach od 2 do 8, szkoła ponadpodstawowa (liceum, technikum) w klasach 1 i 2
- w szkołach językowych realizujących kursy języka angielskiego na poziomach A1, A2 i B1,
- w warunkach domowych (zabawy z przyjaciółmi i rodziną, gry towarzyskie lub prywatne lekcje języka angielskiego).
• Dodatkowe korzyści:
Gra Adjectives & Opposites doskonali sprawności umysłowe takie jak pamięć, koncentracja i spostrzegawczość, sprzyja skutecznemu zapamiętywaniu oraz uczy aktywności i zdrowej rywalizacji, a jej ludyczny charakter pomaga w nawiązywaniu relacji społecznych z pozostałymi uczestnikami gry oraz wpływa pozytywnie na zredukowanie dystansu pomiędzy uczniem i uczącym.
• Standard CEFR:
Gra opracowana została w oparciu o kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (Common European Framework of Reference for Languages) dla poziomu biegłości językowej A1-B1.
• Instrukcje:
Obok instrukcji w języku angielskim do gry dołączono instrukcję w języku polskim zawierającą wprowadzenie dla nauczycieli, rodziców i samych graczy oraz propozycje zabaw i ćwiczeń edukacyjnych. Dodatkowa instrukcja w języku polskim to również udogodnienie dla osób nie znających języka obcego w stopniu wystarczającym do zapoznania się z oryginalną, anglojęzyczną wersją instrukcji, a także możliwość samodzielnego pokierowania zabawami językowo-edukacyjnymi z dziećmi lub rówieśnikami.
• Zestaw zawiera:
-130 kart z przymiotnikami i ich ilustracjami,
-karty Joker oraz Surprise,
-broszurę metodyczną w języku angielskim,
-wykaz przymiotników z gry z przykładami ich zastosowań,
-broszurę metodyczną w języku polskim.
• Dane techniczne:
- format 21,5x14,5 cm
- opakowanie: kartonowe pudełko, folia
- rok wydania: 2020
- ISBN 9788853628176
- wydawnictwo ELI & ET TOI